Ens agrada que la gent ens truqui per explicar-nos les seves mogudes, així en general. Si a sobre aquestes mogudes són idees o bogeries musicals on nosaltres podem participar-hi d’alguna manera, doncs encara més.

D’aquí que ens vingui tant de gust veure sempre a l’Òscar i al Morad, dos dels Alea Fellas. Per això i perquè ens posen al dia tot allò que passa a l’univers de la música urbana, el Youtube i demés derives de la modernitat còsmica que a vegades, se’ns escapen.

Els Alea Fellas són un col·lectiu de música urbana format el 2014 al Prat del Llobregat. Actualment són Ele Fanelli, M. Nest, A.Kenke, KSR i DJ Sayessol. Han passat uns quants anys des de que els Alea ens van acompanyar durant gairebé sis mesos amb el projecte Cocoon; un procés d’intercanvi i aprenentatge amb un   músic- productor amb experiència on segons ells mateixos “El gran logro de Cocoon no fue salir aprendiendo algo más si no terminar el proyecto con una lista de “deberes” por cumplir”. Bé, doncs sembla que els deures els han fet i amb nota.

El que va començar amb una d’aquestes trobades per fer el cafè i xerrar d’un possible concert, aviat va derivar en una mena de purga compartida sobre la sensació d’esgotament i descontent pel format habitual dels concerts. Ens refermin a aquest venir- tocar- i marxar que ni tan sols imagina com seria si es pogués deixar petjada en algú o al funcionament de les coses. Sona cursi, i segurament ho és, però fou a partir d’aquí que vam decidir que volíem dissenyar un taller de Música Urbana, que trenqués amb falsos eslògans i estereotips d’aquest gènere musical cada cop més en boca de tothom. La música urbana és molt més que dones semi despullades, drogues, cotxes de luxe i autotune.

Els Alea Fellas volien deixar clar aquesta mirada transformadora i a més volien demostrar als més joves que voler és poder, i que si coneixes un grapat d’eines pots arribar a ser autònom i autosuficient per crear la teva pròpia música. Els Alea Fellas van aconseguir crear un espai pròxim i espontani de crítica, reflexió i aprenentatge sense complexos.  Així, al llarg de tres sessions l’Oscar i el Morad van compartir amb els alumnes la seva visió sobre el context històric i social del naixement del Trap – revisant a consciència el significat d’aquesta macroetiqueta i el paper de les perifèries i minories pel desenvolupament del gènere-; com funciona un estudi de gravació i les eines d’escriptura i composició bàsiques –l’estudi com a centre de creació, les bases de la informàtica musical, l’ús d’efectes, etc-  i per últim, i aprofitant el seu concert amb Recycled J el funcionament d’un directe des de dins. Durant la darrera sessió, a part de conèixer com funciona un concert entre bastidors –muntatge, proves de so, horaris…- els alumnes van fer un pica- pica amb els Recycled J on van poder preguntar dubtes i compartir amb ells opinions i experiències. Els Recycled J van explicar la seva experiència com a artistes urbans emergents: com funcionen les seves gires, la seva relació amb mànagers i segells, la importància del material audiovisual, etc. Una trobada que a part de reunir a tots els agents implicats al llarg del projecte –Alea Fellas, els alumnes del taller, La Capsa i els Recycled J- va resultar ser una injecció extra de motivació, com aquella última empenta per a atrevir-nos a posar en pràctica tot allò après durant les tres sessions de taller.

Perquè us feu una idea de com va anar tot plegat us deixem amb el vídeo del procés de treball i del concert que va fer l’Òscar Perreño.