Hackejar joguines, crear videojocs i tocar en directe: així serà el nou Videojocs & Música

Notícia
Compartir a:
dijous, maig 28, 2026 - 18:00

El cicle torna amb tallers i activitats obertes que barregen arcade, electrònica experimental i música improvisada.

 

Torna Videojocs & Música, el projecte d’estiu que connecta cultura digital, experimentació sonora i creació col·lectiva per a joves del Prat.

Videojocs retro, joguines convertides en instruments i música en directe.

Després d’obrir una nova etapa dedicada als videojocs i les pràctiques digitals, el cicle continua explorant formes inesperades de barrejar joc, música i creativitat.Aquesta nova edició gira entorn dels videojocs arcade, videojocs d’estètica dels anys 80, amb gràfics pixelats, pantalles senzilles i partides ràpides, i del circuit bending, una pràctica electrònica experimental basada en hackejar joguines i objectes sonors per transformar-los en instruments.

El projecte, impulsat conjuntament per La Capsa i el Centre Cívic Jardins de la Pau, es desplega entre finals de juny i mitjans de juliol a través de diferents activitats que connecten videojoc, música i experimentació.

  • Crear videojocs des de zero amb MakeCode Arcade: Programació creativa, estètica retro i joc col·lectiu

Els dies 25 i 26 de juny, el Centre Cívic Jardins de la Pau acollirà un taller de creació de videojocs arcade multijugador amb MakeCode Arcade, a càrrec de Creatic.
A través d’aquesta eina de programació visual, les participants podran crear videojocs d’estètica retro mentre aprenen conceptes bàsics de disseny, moviment, interacció i personatges. Està pensada específicament per a la creació de videojocs, facilitant mecàniques com col·lisions, física simple i sistemes de punts, i permet veure i provar el joc en temps real a mesura que es construeix, convertint la programació en un procés immediat i experimental.
  • Hackejar joguines per fer música: Circuit bending, electrònica DIY i exploració sonora

La part sonora del projecte tindrà lloc a La Capsa els dies 29 de juny, 6 i 13 de juliol amb un taller de circuit bending conduït per Soldadores Estanyo.

La proposta consisteix a modificar joguines antigues i petits aparells electrònics per convertir-los en instruments capaços de generar sons nous, estranys i inesperats. En un context marcat per l’obsolescència programada i el consum accelerat, es proposa donar una segona vida a aquests objectes aparentment obsolets, reapropiant-los com a material creatiu per explorar la tecnologia des del joc, l’error i l’experimentació compartida.

Inscripcions

Activitat adreçada a joves de 12 a 25 anys. Les inscripcions s’obren el 28 de maig  i es poden fer presencialment a La Capsa o al Centre Cívic Jardins de la Pau, o online en aquests enllaços.

Per participar al procés de creació complet cal inscriure’s als dos tallers:

  • videojocs
  • música

També es pot participar només en una de les dues parts.

Nits d’estiu a l’exterior de La Capsa: Tetris en directe i mostra final del procés

  • El 8 de juliol a les 20 h, el cicle presenta una nova sessió de Videojocs & Música amb el Tetris i Jam Session: una partida de Tetris en directe amb música improvisada en viu que segueix el ritme i la tensió del joc.

  • El 15 de juliol tindrà lloc la mostra final del projecte, també a l’exterior de La Capsa, on els videojocs creats als tallers es jugaran en directe mentre són sonoritzats amb els instruments-joguina hackejats durant el circuit bending.

    Dues cites obertes dins les Nits d’estiu, on el joc, la música i la creació col·lectiva es troben en directe amb el públic. La sessió de Tetris i Jam Session del 8 de juliol i la mostra final del 15 de juliol són activitats obertes al públic. No cal inscripció per assistir-hi o venir a jugar i veure el resultat del procés en directe.

De dilluns a dijous de 9 a 22.30h
Divendres de 9 a 02h
Dissabte de 11 a 02h
Diumenge de 11 a 22.30h

BUTLLETÍ

subscriu-te a la newsletter i rep totes les novetats

COM ARRIBAR

LES MORERES

VEURE MAPA