Cinema i Música 2024
Ana Cruz i Sergio Rojas, Hector Botija i Carlos García Reche, Missing Textures.
Al juliol del 2016, diferents formacions musicals van assumir el repte de crear bandes sonores per a quatre pel·lícules de cinema mut dels anys vint. La proposta, llençada per La Capsa a músics d'estils, influències i tècniques diverses proposa aportar una nova mirada a aquestes pel·lícules des d'una mirada actual.
El tret de sortida el va donar el Guillem Bonet, alçant-se com a multiinstrumentista i jugant amb diferents sons i loops que van aconseguir que el Cabinet del Dr. Caligari sonés amb uns nous aires.
Després va ser el torn d’Arsonix Ensemble, un quartet que amb la seva improvisació va fer-nos vibrar amb el Golem amb uns sons plens de detalls i força.
De la mà de l'Iñaki Ezcurra, l'Àlex Mecinas i el David Faure vam redescobrir un Nosferatu que va atraure fans del cinema clàssic de terror que es van deixar seduir amb les percussions, la flauta travessera i els teclats d'aquest trio format expressament per crear una nova banda sonora.
La darrera va ser la proposta més arriscada. Albert Gràcia, més conegut com Billy DJ va composar una nova banda sonora per al Faust de Murnau, els sons rave, de club i berlinesos van aconseguir sorprendre i atrapar a la gent que va assistir i van donar-li una força i un nou aire al film de 1929.
Aquí podeu veure unes quantes fotografies del que va ser el Cinema i Música 2016: